Wikia

Thuis wiki

Bianca Bomans

108pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share
Bianca Bomans
Bianca.jpg

Levensdata

28/12/1978

Beroep

dokter

Verblijfplaats

Marokko

Bijnamen

Bie (door Peggy Verbeeck)

Ouders

Frank Bomans en Jenny Verbeeck

Broer(s) en/of zus(sen)

Peggy Verbeeck (halfzus) en Franky Bomans (halfbroer)

Huwelijken

Mo Fawzi (2010-heden)

Relatie(s)

Neil Feyaerts, Tom De Decker (1996 / 2008-2010)

Kinderen

Robin Bomans

Actrice

Merel De Vilder Robier: 1-? (1995-2000), ? (2006), ? - 2990 (2009-2011)

Bianca Bomans is de dochter van Frank en van Jenny en de moeder van Robin . Ze heeft een halfzus Peggy en een halfbroer Franky.

Verhaallijn(en)Edit

Bianca is een braaf, gehoorzaam meisje van zeventien, behalve wanneer ze op sleeptouw wordt genomen door haar beste vriendin/ nicht Peggy, die erg rebels is. Zo komt ze ook in aanraking met drugs. Bianca krijgt het ook moeilijk wanneer Jenny beslist om te scheiden van Frank nadat hij haar voor de zoveelste keer ontrouw is geweest. Het blijkt zelfs dat Peggy ook haar halfzus is.

Ze wordt verkracht door haar eerste vriendje Neil Feyaerts. Hij wordt opgepakt en verdwijnt in de gevangenis. Amper een jaar nadien wordt hij weer vrijgelaten en probeert hij haar opnieuw te verkrachten. Jenny voorkomt dit en in haar woede om haar dochter te beschermen vermoord ze Neil. Met de hulp van Frank begraven de twee dames het lijk in de paardenstallen van Hof Ter Smissen. Het lichaam wordt teruggevonden en het drietal wordt aangeklaagd voor moord. Na een spannend proces worden ze gelukkig vrijgesproken.

Bianca heeft later nog relaties met Tom De Decker en Werner Van Sevenant.
Jongebiancaentom.jpg

Bianca (Merel De Vilder) en Tom († Donald Madder), circa 1997

Bianca studeert intussen voor dokter, en beslist in 2000 om haar studies in Canada verder te zetten. Ze blijft hier later wonen en wordt een succesvolle arts in Toronto. In 2006 keert ze even naar België terug voor de begrafenis van haar doodgewaande vader.

Terugkeer uit CanadaEdit

In 2009 staat Bianca terug voor de deur als een assertieve, zelfverzekerde jongedame. Jenny en Marianne zijn dolgelukkig als blijkt dat hun kinderen, Bianca en Tom, al een jaar (terug) een koppel zijn en zich onlangs verloofd hebben. De twee blijven in België wonen en Bianca gaat aan de slag in de dokterspraktijk.

Bianca raakt in verwachting. Peggy bekent dat zij niet het eerste kind van Tom draagt: Tom is ook de vader van Sandrine! Bianca breekt met Tom en ook met Peggy wil ze geen woord meer wisselen. Ze vertelt Tom zelfs dat ze een abortus heeft ondergaan, maar dat blijkt niet waar te zijn. Tom wil niets meer met haar of haar ongeboren kind te maken hebben.

Wanneer ze nog zes weken zwangerschap te gaan heeft, wordt de taxi waarin ze zit aangereden door de vrachtwagen van Eddy. Ze wordt naar het ziekenhuis gevoerd en na een spoedbevalling schenkt ze het leven aan Robin Bomans (30 augustus 2010). Tom eist bezoekrecht, en wanneer Bianca dit weigert dreigt hij met een proces. Om het proces voor Tom te bemoeilijken trouwen Bianca en Mo tijdens een intieme plechtigheid waarbij Alleen Jenny, Frank en Ann zijn aanwezig.

Tom kent als advocaat allerlei achterpoortjes en het ziet er naar uit dat hij toch bezoekrecht zal kunnen afdwingen. Bianca en Mo verhuizen net voor de beslissing valt naar Mo's geboorteland Marokko. Tom reist later naar Marokko in een poging zijn zoon te ontvoeren, maar Peggy verwittigt Bianca tijdig waardoor Tom toch zonder Robin naar België terugkeert.

FamilieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki