Wikia

Bram Schepers
Bram

Levensdata

28/11/1992

Beroep

Frens

Verblijfplaats

Huize Bomans

Bijnamen

Rocky

Ouders

Herman Schepers en Lut

Broer(s) en/of zus(sen)

geen

Huwelijken

nooit getrouwd geweest

Relatie(s)

Paulien Snackaert (2010-2011), Lynn Courtois, Jana Blomaert (2012, 2013-heden)

Kinderen

Ongeboren kind (abortus, met Paulien), Jack Schepers (overleden, met Jana)

Acteur

Bert Verbeke: 2642-3245/3111-heden (2009-2012/2013-)

Bram Schepers wordt sinds 2009 gespeeld door Bert Verbeke, met een kleine tussenpauze eind 2012 en begin 2013. Een opvallend kenmerk is zijn Gents accent.

VerhaallijnEdit

Voordat Bram voor het eerst op het scherm verschijnt, wordt hij al een paar keer vermeld door Franky Bomans, die bij hem in de klas zit. Bram, toen nog onder zijn bijnaam Rocky, pest Franky en heeft ook zijn gsm gestolen. Franky voelt zich hierdoor niet meer goed op school en gaat op leercontract in Sanitechniek, het loodgietersbedrijf van zijn oom Luc. Bram begint enkele dagen nadien ook onder leercontract bij Sanitechniek, en dat vindt Franky niet zo leuk.

Bram en collega Freddie moeten in Huize Bomans een klus gaan klaren. Maar dan blijkt de broche van Yvette, Franky's grootmoeder, gestolen te zijn en Bram wordt beschuldigd van de diefstal. Franky ontdekt dat het Freddie was en zuivert de naam van Bram. Vanaf dan worden de twee goede vrienden. Bram ontpopt zich tot een jolige kerel, maar zijn uitspraken en handelingen worden niet altijd door zijn omgeving geapprecieerd. Zo laat hij Bruno, de broer van Kris, die voor zijn zus vaak over de vloer komt bij Sanitechniek op zoek gaan naar 'nen emmer ellentriek'.

Bram en Franky belanden op het politiekantoor na een vandalenstreek. Simonne en Herman verschijnen om hun zonen op te halen. Bram is verbaasd wanneer hij zo te weten komt dat zijn vader en Franky's moeder vroeger nog getrouwd waren, voordat Simonne Herman liet zitten voor Frank. Bram verwijt Herman dat hij zijn moeder, Lut, in de steek heeft gelaten en hem [Bram] nooit meer wilde zien. Maar in feite had een rechter Herman na de scheiding verboden om Bram nog te zien. Die rechter bleek een relatie met Lut te hebben. Na die relatie kreeg Lut een drankprobleem en stierf na een auto-ongeluk waarbij ze dronken achter het stuur zat. Bram werd aan zijn vader toegewezen maar de relatie tussen vader en zoon loopt nog steeds niet goed. Bram blijft opstandig doen ondanks alle moeite en energie die Herman doet om een goede band op te bouwen.

Bramenherman

Brams vader Herman overlijdt tijdens hun laatste visuitstapje.

Brams wereld stort in wanneer blijkt dat Herman een hersentumor heeft en niet lang meer te leven heeft. Ze proberen hun laatste maanden samen zo goed mogelijk door te brengen. Herman overlijdt wanneer ze samen vissen. Simonne en Franky vangen Bram goed op. Herman heeft Simonne als voogd van zijn zoon aangesteld. Bram trekt daarom in bij de Bomansen, dit zeer tegen de zin van Frank.

Bram begint een relatie met Paulien, met groot ongenoegen van haar moeder Julia en zus Katrien.

Na een laatste argument met Tibo, verdwijnt Bram met de noorderzon.

Franky neemt contact op met Bram met het nieuws dat Jana zwanger is.

Around Wikia's network

Random Wiki