Wikia

David Magiels
Davidmagiels.jpg

Geboortedatum

-

Sterfdatum

-

Beroep

Gepensioneerd?

Ouders

Onbekend

Broer(s) en/of zus(sen)

Onbekend

Kind(eren)

Mayra Magiels, Elvira Magiels

Periode

Afl. 3157 (3 april 2012) - Afl. 3255 (9 november 2012)

Acteur

Bob De Moor

David Magiels is een personage dat in 2012 vertolkt werd door Bob De Moor.

VerhaallijnenEdit

Voor ThuisEdit

Wanneer de Vlaamse David op reis gaat naar Kaapverdië ontmoet hij daar de plaatselijke schone Isaura. Het is meteen liefde op het eerste gezicht. David en Isaura trouwen en krijgen twee dochers: Mayra en Elvira. De dochters verhuizen later naar het geboorteland van hun vader, terwijl David en Isaura in Kaapverdië blijven. Isaura wordt geveld door kanker. De artsen slagen er niet in om haar te redden en ze overlijdt.

Seizoen 17 Edit

David kwijnt helemaal weg zonder zijn vrouw. Hij besluit daarom tijdelijk naar België terug te keren om Mayra en Elvira een bezoekje te brengen. David verblijft eerst in De Zus en Zo, maar wordt dan uitgenodigd door Mayra en haar nieuwe liefde Ann De Decker om bij hen te komen logeren. Daar leert hij de moeder en de stiefvader van Ann, Marianne en Geert, kennen. David en Geert worden al snel boezemvrienden, maar Marianne ergert zich aan de vrijpostigheid van David. David voelt echter wel iets voor Marianne en begint avances te maken. Wanneer hij aan zijn beide ogen cataract blijkt te hebben en een operatie noodzakelijk blijkt te zijn, besluit hij zijn tijdelijk verblijf om te zetten in een permanent verblijf.

David maakt intussen ook kennis met Eddy Van Noteghem en zijn bier 't Slurfke, dat hij samen met Frank Bomans en Waldek Kozinsky heeft ontwikkeld. David is een echte bierkenner en heeft een verleden in het brouwersmilieu. Hij helpt het drietal om het bier verder te commercialiseren, en brengt hen via zijn connecties in contact met een brouwer die zijn brouwerij wil verkopen. Geert komt het team versterken, waarop het vijftal (Eddy, Frank, Waldek, David en Geert) zich in het brouwersavontuur storten.

Marianne zwicht uiteindelijk toch voor de charmes van David en de twee belanden samen in bed tijdens de seizoensfinale van 2012, maar dan krijgt David een hartaanval. Met een smoes misleidt Marianne Geert waarom David in hun slaapkamer was. Ann vindt dit maar verdacht en ontdekt dat de twee een affaire hebben. Mayra komt dit ook te weten wanneer haar vader vanuit zijn ziekenhuisbed verteld dat hij tot over zijn oren verliefd is op Marianne. Ann en Mayra besluiten om Geert buiten de kwestie te houden als ze hun relatie verbreken. Geert komt echter ook op de hoogte wanneer Rosa hem verteld over de affaire.

Geert reageert furieus en belegd een vergadering om te stemmen wie er uit de brouwerij stapt: hij of David. Met twee stemmen tegen drie wordt David uit de brouwerij gekegeld. Eddy gaat zonder medeweten van Geert nog ten rade bij David. Wanneer er met een grote levering aan de Duitsers iets misloopt en Geert ontdekt Davids 'betrokkenheid', wijst Geert natuurlijk met een beschuldigende vinger naar David. Marianne wil het weer goedmaken met Geert en David toont hier begrip voor. Hij keert daarom terug naar Kaapverdië.

FamilieEdit

David is weduwnaar nadat zijn vrouw gestorven is aan kanker. Samen hebben zij twee dochters, Elivra en Mayra. Mayra heeft geen kinderen, maar via Elvira heeft hij (minstens) drie kleinkinderen, waarvan één (Brechtje) is overleden door wiegedood terwijl Mayra op hem babysitte.

TriviaEdit

Bob De Moor speelde in 1996 al eens mee in 'Thuis', als onderzoeksrechter in het proces van de verkrachting van Simonne.

Around Wikia's network

Random Wiki