Wikia

Noorderzon logo

Het logo van De Noorderzon

De Noorderzon was tussen 2009 en 2012 een reiscafé (bistro gecombineerd met een reisbureau), opgericht door Femke De Grote.

In 2009 zoekt Femke een nieuwe uitdaging als ze ontslag heeft genomen als taxichauffeur bij Leo Vertongen. Ze is ondertussen bevriend geraakt met Peggy Verbeeck, die al vele reizen achter de rug heeft. Na enkele gesprekken komen ze op het idee om een reiscafé te starten. Peggy zal met haar ervaring het reisgedeelte voor haar rekening nemen. De Noorderzon is meteen een groot succes.

Julia Van Capelle heeft net een kookcursus gevolgd en is op zoek naar een nieuwe job na haar zelfgenomen ontslag bij het fitnesscentrum Fit & Fun. Femke en Peggy nemen haar aan om in de keuken te komen werken. Simonne wordt later aangenomen met een halftijds contract, dat ze combineert met haar werk aan de dispatch van Taxi Ter Smissen. Enkele maanden nadien laat ze deze laatste job vallen en werkt vanaf dan voltijds in de keuken van De Noorderzon.

Femke vertrekt plots naar het buitenland, wanneer blijkt dat Peter Vlerick haar heeft bedrogen. Peggy krijgt dan de grote verantwoordelijkheid om alles in goede banen te leiden.

Wanneer Femke terugkeert, blijkt ze in geldnood te zitten. Daarom vraagt ze aan Peggy om De Noorderzon over te kopen. Marianne wil Peggy echter een hak zetten en pusht Julia om ook een bod te doen. Julia doet het hoogste bod (aangezien ze de financiële steun heeft van Marianne), maar toch kiest Femke om te verkopen aan Peggy. Femke blijft wel nog werken in De Noorderzon.

Peter en Peggy beginnen een relatie, wat niet in goede aarde valt bij Femke. Zij hoopte immers nog op een verzoening met Peter. Daarom neemt ze ontslag.

Peggy hoort dat Axel Verstraeten, haar verkrachter, weer op vrije voeten is. Ze besluit zichzelf te wapenen tegen een nieuwe aanval van de man en koopt illegaal een busje pepperspray. Wanneer ze op een avond nog helemaal alleen is in De Noorderzon, hoort ze iemand de trappen afkomen. Vrezend dat het Axel is, spuit ze de pepperspray in het gezicht van de indringer. Het blijkt echter Kasper te zijn, die eerder geld had gestolen uit de kassa en dit nu kwam terugleggen. Kasper komt ongelukkig ten val en belandt in een coma. Later sterft hij.

Peggy kan en wil door het gebeurde De Noorderzon psychologisch niet meer leiden en verkoopt het aan Jens. Hij start er samen met Franky een nieuw café, Frens.

WerknemersEdit

  • Keuken van De Noorderzon

Around Wikia's network

Random Wiki