Wikia

Thuis wiki

Emma Van Damme

108pages on
this wiki
Add New Page
Comments7 Share
Emma Van Damme
Emmageneriek8.jpg

Levensdata

°ca. 2000

Beroep

Studente

Verblijfplaats

vorige huis van Marianne

Ouders

Kurt Van Damme en Judith Van Santen

Broer(s) en/of zus(sen)

Stan Van Damme

Actrice

Elise Roels

Emma wordt sinds aflevering 3266 vertolkt door Elise Roels

VerhaallijnenEdit

Seizoen 18Edit

Seizoen 19Edit

Emma wil gitaarlessen volgen en vindt in Jens een goede privéleraar. Gedurende de lessen ontwikkelt Emma een verliefdheid voor Jens. Bram vindt deze puberale verliefdheid wel grappig, maar Paulien en Jana raden Jens aan om Emma voorzichtig duidelijk  te maken dat de liefde niet wederzijds is. Deze boodschap valt niet in goede aarde bij Emma en totaal overstuur keert ze weer naar huis. Ze wil met niemand spreken en Judith trekt de verkeerde conclusie dat Jens haar dochter heeft aangerand. De politie wordt erbij gehaald en Kurt verkoopt Jens een slag in het gezicht. Uiteindelijk zegt Emma dat Jens niets heeft gedaan en beschaamd gaat Judith haar excuses gaan aanbieden bij Jens.Emma is kwaad want zij had nooit gezegd dat Jens haar had aangerand. Deze pagina suckt

Een paar weken later word ze verliefd op iemand die ze via facebook leert kennen. Ze chatten veel en emma wordt ook verliefd. Ze spreken af en alles verloopt goed. Bij deze afspraak ontdekt emma dat de zogenaamde 'Gui Tarstar' Danny ,een politieagent, is. (Dit weet je als kijker nog niet). Hij dwingt haar om mee weg te lopen en sluit haar op in zijn vorige huis. Iedereen is ongerust en aangezien Danny de zaak leid komt er niet echt schot in. Tim (collega van Danny) wordt van de zaak gehaald omdat hij volgens Danny te veel tegenwerkt. Tim start dan maar zelf een onderzoek en daar blijkt dus dat Danny emma's ontvoerder is. Emma is ondertussen al bijna vier weken weg en is ook verkracht door Danny. Als Tim binnenkomt met onwettige bewakingsbeelden van de bib (er is een IP adres van de chat gelinkt aan een pc in de bib) voelt dan dat het te warm wordt onder zijn voeten en hij wilt Emma wurgen. Tim komt net op tijd maar wordt overmeesterd door Danny. Emma kan Danny neerslagen en redt zo Tim. Wel is tim geraakt in zijn borst en hij heeft 2 gebroken ribben. Een kogelvrij vest redde zijn leven.

Na het proces tegen Danny ontsnapt Danny. Omdat zijn DNA is gevonden in een auto in Spanje denkt iedereen dat Danny daar zit. Judi vertrouwt dit niet en beschermt Emma. Ze zoeken Danny maar vinden hem niet. Ondertussen breekt Danny in bij Lowie en sam. Omdat er een leerkracht van Emma een twee dagen later ziek is heeft ze een uur later gedaan met school. Judit kan haar niet komen halen en Tom zit op de rechtbank. Emma mag dus allen naar huis met de Bus. Ze merkt een rood busje op dat haar lijkt te volgenen gaat kijken. Dit blijkt Danny te zijn. Danny 'drogeert' Emma waardoor ze in slaap valt, hij neemt haar me naar 'de kabouters' en gijzelt hier ook Sam, de vrouw van Tim. Danny is gewapend en stuurt een foto door van hem met het wapen samen met Sam, Emma ligt slapend op de achtergrond. Tim belt meteen zijn collega's die omsingelen heel het gebouw. Judit wacht ondertussen super bang op meer nieuws van haar dochter. Ze proberen te onderhandelen met Danny maar die wilt alleen dat Tim naar binnengaat. Als Tim na een halfuur nog niet komt wordt Danny woest hij wilt Sam neerschieten maar Toon die ook in de kabouters zit maakt een geluid. Toon komt in gevecht met Danny en Emma kan ondertussen ontsnappen. Danny schiet nog op Toon. Judit wordt dan helemaal gek en denkt dat haar dochter daar neergeschoten is. Maar iets daarna loopt Emma dus buiten. Danny wordt in zijn schouder geschoten en opgepakt. Toon overleeft het schot uiteindelijk. Later pleegt Danny zelfmoord in zijn cel. Emma gaat terug naar het centrum.

Na heel deze gebeurtenis wordt Emma nog een tijdje Gothic en werkt ze alles en iedereen tegen. Dit komt uiteindelijk allemaal terug goed. Emma voelt zich nu weer helemaal ok.

Around Wikia's network

Random Wiki