Wikia

Florence Rosseau
Florke

Levensdata

../../19.. - ../../2003

Beroep

waarschijnlijk was ze huisvrouw

Verblijfplaats

Huize Bomans (bij overlijden)

Bijnamen

Ons moe (door haar zoon Frank Bomans)

Ouders

-

Broer(s) en/of zus(sen)

ze heeft één zuster

Huwelijk(en)

Staf Bomans (?-?), Roger Van De Wiele (1998-2002)

Relatie(s)

Pierre (?-1996)

Kinderen

Frank Bomans en Luc Bomans

Actrice

Ann Petersen: afl. 33 (1996) - 1561 (2003)

Florence Rosseau meestal 'Florke' genoemt of door Frank 'ons moe' genoemt, is de moeder van Frank Bomans en Luc Bomans. Ze is de weduwe van Staf Bomans (waarvan ze Luc en Frank heeft) en van Roger Van De Wiele die meestal 'Rogerke' werd genoemt. Ze is de grootmoeder van Franky, Peggy, Bianca en Lowie. Ook is ze de overgrootmoeder van Sandrine De Decker en van Robin Bomans. Ze is overleden bij haar zuster in 2003.

VerhaallijnenEdit

Florke woont in Charleroi bij haar nieuwe liefde Pierre. Plots staat ze voor de deur van haar oudste zoon Frank, nadat Pierre in zijn slaap is overleden. Ze is razend op haar zoon wanneer ze ontdekt dat Jenny hem heeft verlaten omdat hij een affaire heeft met Simonne Backx en dat hij zijn minnares zelfs al in huis heeft gehaald. Ze hoopt dat het huwelijk van Frank en Jenny nog gelijmd kan worden, maar dit is slechts ijdele hoop. Ze aanvaardt Simonne vervolgens als haar nieuwe schoondochter.

Haar jongste zoon Luc keert na achttien jaar terug uit Amerika en natuurlijk is ze dolblij. Ze maakt zich echter zorgen om het feit dat haar twee zoons elkaar nog steeds niet kunnen uitstaan.

Dan leert Florke Roger Van De Wiele kennen en de twee worden een koppel. Tijdens de 500ste aflevering wordt een dubbele huwelijksplechtigheid gehouden: zowel Simonne en Frank als Florke en Roger stappen in het huwelijksbootje.