Wikia

Guy De Herdt
Guy

Levensdata

-

Beroep

Loodgieter bij Sanitechniek, vrijwilliger bij de brandweer

Verblijfplaats

Gevangenis

Bijnamen

-

Ouders

onbekend

Huwelijken

Mayra Magiels (?-2011)

Relatie(s)

Julia Van Capelle (2011)

Kinderen

geen

Acteur

Erik Goris: 3001-3240 (2011-2012)

Guy De Herdt werd van 2011 tot 2012 gespeeld door Erik Goris. Hij zit nu in de gevangenis nadat hij Marianne, Mayra en Ann had gegijzeld

VerhaallijnenEdit

Seizoen 17Edit

Guy redt Nancy uit de brand in Ter Smissen en ze is hem daar heel dankbaar voor. Guy werkt vrijwillig bij de brandweer en is nu op zoek naar een job. Die vindt hij bij Sanitechniek. Guy is getrouwd met Mayra, maar hun huwelijk loopt op een dood spoor. Mayra krijgt lesbische gevoelens voor Ann en vraagt dan de scheiding aan. Guy is er kapot van.

Sanitechniek krijgt de opdracht om Winterlicht, het bejaardentehuis, brandveiliger te maken nadat er een kleine brand was ontstaan. Daar leert Guy Fien Roels, een bejaardenverzorgster en vriendin van Jens, kennen. Zij biedt hem de troostende schouder die hij nodig heeft. Guy nodigt Fien uit bij hem thuis. Hij krijgt hallucinaties omdat hij al enkele dagen niet meer gegeten en geslapen heeft. Hij denkt Mayra in plaats van Fien te zien en wurgt haar. Als hij weer helder wordt, beseft hij wat hij gedaan heeft en dumpt het lichaam samen met haar auto in het kanaal.

Hij begint een relatie met Julia Van Capelle. Wanneer de politie hem nader op het spoor is, ziet Guy zich genoodzaakt om de moord op Fien aan Julia te bekennen. In afschuw rent Julia weg. Guy ziet het niet meer zitten en probeert zichzelf op te hangen. Zijn zelfmoord wordt verhinderd door de politie en hij wordt ingerekend.

Het proces voor de moord nadert en Guy wil geen advocaat, maar zijn verdiende straf krijgen. Tom De Decker ruikt echter een winstgevende zaak en dringt zich op als advocaat van Guy. Tom komt te weten dat Fien aan een erfelijke hartziekte leed door stiekem haar medisch dossier te lezen, iets wat zijn zus, dokter Ann hem had geweigerd. Tom vertelt dan in de rechtzaal dat het deze ziekte was die haar dood betekende en dat Julia de woorden van Guy verkeerd heeft geïnterpreteerd. Hij kan zo de jury overtuigen om Guy vrij te spreken.

Guy kan op verzoek van Luc Bomans, de enige die hem een nieuwe kans lijkt te willen geven, terug aan de slag in Sanitechniek, dit zeer tegen de zin van de andere werknemers.

Around Wikia's network

Random Wiki