Wikia

Jana Blomaert
Janageneriek8.jpg

Levensdata

../../1996

Beroep

Studente

Verblijfplaats

- Zus en Zo en bij Frank en Simonne

Bijnamen

-Bezeke (Bram)

Ouders

Tibo Timmermans en Ellen Blomaert

Broer(s) en/of zus(sen)

Geen

Huwelijken

Nooit getrouwd geweest

Relaties

Bram Schepers (2012, 2013-heden), Lowie Bomans (2012-2013)

Kinderen

Jack Schepers (overleden)

Actrice

Joy Anna Thielemans: 3123-heden (2012-)

Jana is de dochter van Tibo Timmermans en Ellen Blomaert.

VerhaallijnenEdit

Jana groeit op zonder haar vader te kennen. Haar alleenstaande lesbische moeder heeft altijd verzwegen wie haar vader was.

Seizoen 17 Edit

Als ze vijftien jaar is, valt ze tijdens de turnles op haar hand en Ellen brengt haar naar de spoedafdeling. Daar wordt ze verzorgt door verpleger Tibo. Ellen en Tibo blijken elkaar nog te kennen van vroeger. Jana wil meer weten over de connectie tussen de twee, maar Ellen gaat hier verder niet op in. Ze gaat dan maar zelf op onderzoek uit en klampt Tibo aan met de vraag of hij haar vader is. Tibo en Ellen besluiten haar daarop de waarheid te vertellen. Ellen wou per se een kind en vroeg toen aan Tibo om haar te helpen. De afspraak was dan dat Ellen Jana zou opvoeden en dat Tibo er verder niets meer mee te maken zou hebben.

Jana wil, ondanks het protest van haar moeder, haar vader beter leren kennen en springt te pas en te onpas binnen op het appartement van Tibo en Franky. Tibo overtuigt Ellen dan toch dat Jana en hij contact mogen blijven houden. Ze ontmoet ook Bram die bij Tibo en Franky inwoont. Jana vertelt hem dat ze hoopt dat haar ouders ooit een echt gezin zullen gaan vormen. Ze hebben tenslotte samen een kind gemaakt. Bram praat echter zijn mond voorbij en vertelt dat het niet zo'n romantische aangelegenheid zal geweest zijn. Ellen heeft Tibo indertijd betaalt om zijn sperma te doneren, en verder niets. Jana is niet zo gelukkig nu ze de volledige waarheid weet.

Jana wordt verliefd op Bram en waagt haar kans. Bram voelt ook wel iets voor Jana, maar staat er initieel weigerachtig tegenover omdat ze nog maar vijftien is. De twee beginnen een geheime relatie. Wanneer deze relatie uitkomt is het hek van de dam. Bram heeft immers zijn leeftijd maar vooral zijn reputatie tegen, waardoor Ellen en Tibo verbieden dat de twee elkaar nog zien. Jana beseft dat ze niet zonder Bram kan en wil samen met hem vertrekken... Zo ver komt het gelukkig niet.

Seizoen 18Edit

Tibo lijkt langzamerhand de relatie van zijn dochter met Bram te aanvaarden, maar na een hevig aanvaring tussen de twee mannen verdwijnt Bram met de noorderzon.

Jana is ontroostbaar na de verdwijning van Bram, maar leert Lowie kennen. Nadat de twee enkele weken samenzijn, krijgt Jana last van haar buik. Samen met Lowie gaat ze op consultatie bij dr. Judith, en verschiet zich rot als blijkt dat ze zwanger is. Ze overweegt een abortus, maar dat is niet mogelijk aangezien ze al vijf maanden ver is! Wat betekent dat Lowie de vader niet kan zijn. Lowie is razend op Jana en beschuldigd haar dat zij hem heeft proberen in de val te lokken.

Lowie draait bij en beloofd Jana te helpen tijdens haar zwangerschap en bij de opvoeding van de baby. Franky vindt dat Bram moet weten dat hij vader wordt, maar Jana en Tibo willen hem niet meer zien. Toch neemt Franky contact op met Bram, die terugkeert. Bram en Jana worden terug een koppel en Bram wil Jackie(zijn laatste investering) verkopen voor een appartement voor zijn gezin. Maar op die bewuste avond krijgt Bram een ongeluk waar bij Jackie total loss wordt verklaart. Jana en Bram verblijven in de zus en zo, tot dat de boiler het begeeft en Bram een nieuwe installeert! Wat ze niet weten is dat die nieuwe boiler een namaak is waardoor Jana een Co2 vergiftiging oploopt en haar kindje verliest. Het wordt een lang rouwproces maar uit eindelijk komen ze er sterker uit. Nadien vertrekken Franky en Tibo op huwelijksreis naar Amerika en gaan Jana en Bram bij Frank en Simonne wonen.

Na een lange tijd ontstaan er ruzies tussen Jana en Bram. Wat Bram ook doet hij maakt altijd fouten. Uit eindelijk geeft Frank hem een tip en zegt dat hij haar ten huwelijk moet vragen. Jana zegt nee en 2 dagen later vertrekt ze naar Italië met school. Ze kust er op valentijn met Lowie maar zegt snel genoeg stop. Wat we niet van iedereen kunnen zeggen want Bram die kruipt in bed met Pauline. Hij kiest voor Jana, tot Jana er achter komt dat hij met Pauline naar bed is gegaan. Bram trekt terug naar de zus en zo en wil naar Frankrijk verhuizen. Jana houdt hem nog net op tijd tegen en ze vergeeft hem alles. Beter nog na haar middelbaar gaat ze mee naar Frankrijk om een nieuw leven te beginnen. Niet iedereen steunt hen daar in maar Jana wil alleen maar bij Bram zijn. Ook Ellen zegt tegen Bram dat Jana haar toekomst hier in België ligt. Bram wil dat eerst niet geloven. Maar uit eindelijk vertrekt hij toch alleen naar Frankrijk. Jana is er kapot van...

Around Wikia's network

Random Wiki