Wikia

Jenny Verbeeck
Jenny.jpg

Geboren

../05/...

Sterfdatum

-

Beroep

bazin Ter Smissen en Zus&Zo, dispatch Taxi Ter Smissen

Ouders

Onbekend

Broer(s) en/of zus(sen)

Rosa Verbeeck

Huwelijk(en)

Frank Bomans (?-1996), Dré Van Goethem

Relatie(s)

Walter De Decker (1996), Victor Corthout (2006-2008), Leo Vertonghen (2011- )

Kind(eren)

Bianca Bomans (met Frank)

Eerste verschijning

afl. 1 (23 december 1995)

Acteur

Janine Bisschops

Jenny Verbeeck is de zus van Rosa Verbeeck en was getrouwd met Frank en heeft daarvan een dochter Bianca Bomans. Dat huwelijk liep spaak omdat hij haar om de haverklap bedroog. Ze trouwde daarna met dokter Dré Van Goethem, maar dat huwelijk was geen lang leven beschoren. Ze had een relatie met Walter maar die was snel gedaan toen Jenny ontdekte dat Walter haar bedroog met haar zus Rosa. Later had ze een korte relatie met Victor Korthout, dan was ze heel lang verliefd op Leo Vertonghen waar ze later een relatie met krijgt. Ze is de grootmoeder van Robin Bomans.

VerhaallijnenEdit

Jenny werkt in het begin van de reeks in het kapsalon van haar zus Rosa. Het kapsalon is eigendom van Marianne Bastiaens en die zet Rosa uit het pand nadat zij [Rosa] eerder een affaire had met haar man en zo een belangrijk familiejuweel erft wanneer hij overlijdt. De twee zussen nemen daarna de brasserie Ter Smissen over.

Wanneer Jenny ontdekt dat haar man Frank aanpapt met de secretaresse van Vercammen, Simonne Backx, is dit de druppel die de emmer doet overlopen. Ze vraagt de scheiding aan en trekt tijdelijk met dochter Bianca in bij Marianne. Marianne is gehuwd met Walter De Decker maar van liefde tussen de twee is er al jarenlang geen sprake meer. Ze wordt verliefd op Walter, maar die heeft een relatie met Rosa. Rosa betrapt Jenny en Walter wanneer ze elkaar kussen. Hierdoor komt het tot een ruzie tussen de twee zussen, maar deze wordt later bijgelegd.

Dochter Bianca wordt verkracht door haar vriendje Neil Feyaerts en krijgt een gevangenisstraf. Wanneer hij vrijkomt is hij nog steeds geobsedeerd door Bianca. Hij begint haar te stalken. Op een nacht dringt hij haar kamer binnen en wilt haar opnieuw verkrachten. Jenny redt haar dochter door Neil te vermoorden. Met de hulp van Frank begraven de twee vrouwen het levenloze lichaam in de paardenstallen van Ter Smissen. Peggy is een aanhoudster.

TriviaEdit

  • Janine Bischops was vroeger nog getrouwd met Walter Moeremans (Leo).

Around Wikia's network

Random Wiki