Wikia

Lowie Bomans
Lowie

Ouders

Luc Bomans en Leontien Vercammen

Acteurs

onbekend: ? - afl. 2306 (2007), Mathias Vergels: afl. 3275 (7 december 2012) - heden

 Lowie Bomans is de zoon van Luc Bomans en Leontien Vercammen. Leontien slaat in 2007 met de jonge Lowie op de vlucht voor haar ex-man naar Mexico. In 2012 keert Lowie terug nadat zijn moeder omgekomen is bij een auto-ongeval.

VerhaallijnEdit

In het begin lijkt het goed te gaan in het huwelijk van Leontien en Luc. Leontien komt echter in een labiele periode terecht en moet in een instelling opgenomen worden. Luc staat nu alleen in voor de opvoeding van Lowie, maar krijgt hulp en steun van zijn collega Marie. De twee beginnen een affaire, maar dan is Leontien genezen en staat ze terug voor de deur. Luc wil liever voluit gaan voor een relatie met Marie. Hij wil ook Lowie voor zich alleen hebben en start samen met Marie een plan op om Leontien te laten colloceren. Ze doen Leontien geloven dat ze samen met Marie Luc vermoord en in een bos begraven heeft. In werkelijkheid leeft Luc nog en doet Leontien de duivel aan door overal op te duiken. Leontien denkt dat ze opnieuw gek is geworden en wordt door Marie terug in de instelling gestoken. Maar ze ontdekt dat het tweetal haar voor de gek houdt en slaagt er dankzij de hulp van Frank en Simonne in om aan de toorn van Luc te ontsnappen en samen met Lowie naar Mexico te vluchten.

2012-hedenEdit

Lowie keert plots terug uit Mexico, nadat Leontien is omgekomen in een auto-ongeluk. Luc is dolblij dat zijn zoon is teruggekeerd, maar Lowie lijkt minder blij te zijn. Zijn moeder heeft hem altijd verteld dat zijn vader dood was en is daarom erg wantrouwend ten opzichte van Luc. Omdat hij nog maar 16 jaar is, trekt hij bij zijn vader in op het appartement van diens vriendin Julia Van Capelle. Het testament van Leontien bevat een brief voor Lowie die hij pas mag openen op zijn achttiende verjaardag en zolang in bewaring blijft van Frank en Simonne. Lowie's nieuwsgierigheid is gewekt, maar Luc hoopt dat de brief in de vergetelheid zal raken omdat hij vreest dat Leontien al zijn wandaden heeft neergepend en dat Lowie dan niets met hem te maken zou willen hebben.

Bij de opening van Frens leert Lowie Jana kennen, de stiefdochter van zijn neef Franky. Later helpt hij haar bij haar voorbereiding voor haar examen wiskunde en begint er iets te bloeien tussen de twee tieners. De prille relatie krijgt een harde deuk wanneer Jana al vier maanden zwanger blijkt te zijn van haar ex-vriend Bram. Lowie is razend op Jana en verdenkt haar er van hem er in te luizen zodat hij mee voor dat kind zal moeten zorgen.

FamilieEdit

Bianca Bomans (Nicht) Peggy Bomans (Nicht)

Around Wikia's network

Random Wiki