Wikia

Madeleine Vercauteren
Madeleine

Geboortedatum

?

Sterfdatum

16/11/2012

Beroep

onbekend

Actrice

Alice Toen: Afl. 2852 (2 november 2010) - afl. 3260 (16 november 2012)

Madeleine Vercauteren was een personage dat tussen 2010 en 2012 werd vertolkt door Alice Toen.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 16Edit

Madeleine is de buurvrouw van Nancy De Grote, maar sukkelt al een tijdje met haar geheugen. Ze blijkt aan Alzheimer te lijden en wil daarom naar Winterlicht verhuizen. Omdat ze maar een laag pensioentje heeft, besluit ze haar appartement te verkopen via Notariaat Vlerick. Het dossier wordt daar toegewezen aan Nina Oostvoghels. Nina wil het appartement zelf kopen, maar dit mag niet om deontologische redenen. Daarom gebruikt ze haar grootvader Leo Vertongen als stroman. Op het aanraden van Nina verkoopt Madeleine haar appartement aan € 80.000, terwijl het zeker € 20.000 meer waard is. Nancy ontdekt het bedrog en zorgt er voor dat Madeleine toch de juiste som krijgt.

Seizoen 17Edit

Madeleine wordt goed verzorgd in Winterlicht en komt af en toe eens op bezoek in Ter Smissen. Ze maakt daarbij graag gebruik van de taxidientsten van Jens De Belder. In Winterlicht raakt ze goed bevriend met verpleegster en vriendin van Jens, Fien Roels.

Yvette De Schrijver moet tijdelijk in Winterlicht verblijven en wordt toegewezen als kamergenote van Madeleine. Yvette ergert zich in het begin aan het verwarrende gedrag van Madeleine, maar later gaan de twee elkaar appreciëren. Ook met André, een andere bewoner, en de nieuwste verpleegster Katrien kan Madeleine het goed vinden. Ze zet Katrien zelfs in haar testament, ook al kan Katrien als haar verzorgster wettelijk niets ervan van Madeleine. Madeleine lijdt aan diabetes en moet daarom dagelijks een spuit insuline krijgen. Ann De Decker komt langs voor een dokterscontrole en zet Madeleine een spuit. Ann vergeet dit echter op de fiche in te vullen, waardoor  Katrien 's avonds plichtsbewust Madeleine haar insuline toedient. Door het teveel aan medicatie raakt Madeleine in coma en overlijdt. Ann ontkent in eerste instantie alle betrokkenheid bij het voorval, maar bekent wanneer Katrien wordt gearresteerd op verdenking van moord.

Around Wikia's network

Random Wiki