Wikia

Marianne Bastiaens
Marianne.jpg

Geboren

1946

Sterfdatum

Geen informatie

Beroep

Geen informatie

Ouders

Geen informatie

Broer(s) en/ of zussen

Claire Bastiaens

Huwelijk(en)

Walter De Decker (?-1996) Geert Smeekens (2010-heden)

Relaties

Jean-Pierre De Ruyter, Robert Swerts

Kinderen

Ann De Decker (dochter, met Walter), Tom De Decker (zoon, met Walter), Sandrine De Decker (kleindochter, via Tom), Robin Bomans (kleinzoon, via Tom)

Eerste verschijning

afl. 4 (1996)

Acteur

Leah Thys

Marianne Bastiaens wordt sinds het begin van de serie vertolkt door Leah Thys. Haar jarenlange vete met Rosa Verbeeck is een langlopende verhaallijn in de reeks. Daarnaast heeft ze ook een zeer hechte vriendschapsband met Rosa's zus Jenny.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 1Edit

Marianne en Walter zijn al jaren uit elkaar, maar nog steeds getrouwd. Zij woont samen met hun zoon Tom in Knokke. Tom keert terug om bij zijn vader te gaan wonen en Marianne keert niet veel later ook terug. Marianne heeft een goede band met Tom en steunt hem in alles wat hij doet. Walter daarentegen vindt dat zijn zoon te veel lanterfant en eist dat hij zijn studies ernstiger aanpakt. Marianne en Walter hebben daardoor veel meningsverschillen.

Seizoen 2Edit

Walter en Marianne besluiten hun huwelijk een tweede kans te geven. Hun hernieuwde geluk blijft echter niet lang duren. Tijdens een strandwandeling krijgt Walter een hersenbloeding en sterft. Wanneer Rosa een belangrijk familiejuweel erft, is dit de start van de nog steeds voortdurende vete tussen Marianne en Rosa.

Seizoen 19Edit

Mayra voelt haar biologische klok tikken en zij en Ann besluiten voor een broertje of zusje voor Sandrine te gaan. Marianne vindt dit gezien de leeftijd van Mayra niet echt een schitterend idee, maar als ze Tom vragen als donor, spoort ze haar zoon aan om het voorstel te aanvaarden. Tom ziet op aanraden van Judith af van het voorstel, en de zoektocht naar een nieuwe donor wordt verder gezet. Als de keuze valt op Kurt, laat Marianne overduidelijk weten niet akkoord te gaan. Om de goede vrede in huis te bewaren belooft ze dat ze het toekomstige donorschap van Kurt zal geheimhouden, vooral ten opzichte van diens ex, Judith. Tijdens het kerstetentje verspreekt ze zich, waardoor Ann en Mayra hun plannen moeten uitleggen aan Judith. Doordat alles nu in de openbaarheid ligt, weigert Kurt nog mee te werken.

Dit voorval doet de gespannen relatie tussen Marianne en Mayra zeker geen goed. Mayra wil niet meer onder één dak wonen met haar schoonmoeder en daarom vraagt Ann haar moeder om op zoek te gaan naar een appartement voor haar en Geert. Marianne wil niet weg uit haar huis en neemt Peter Vlerick onder de arm.

Around Wikia's network

Random Wiki