Wikia

Marianne Bastians en Geert Smeekens
Mariannegeert

Datum

26 maart 2010

Getuigen

Jenny Verbeeck en Ann De Decker

Status

uit elkaar

De vorige poging van Marianne en Geert om in het huwelijksbootje te stappen, liep met een sisser af wanneer Peggy komt binnengevallen met de boodschap dat Tom de vader is van Sandrine . Marianne was daardoor zo overstuur dat Geert het hele gebeuren afblies.

Hij vraagt haar later een tweede keer ten huwelijk. Op 26 maart 2010 is het dan zover: Marianne en Geert beloven elkaar eeuwige trouw, met Jenny en Ann als getuigen. Marianne had ook haar zoon Tom uitgenodigd, maar hij moest Peggy, voor wie hij nu openlijk heeft gekozen, thuislaten. Zij ziet de dochter van Rosa immers als de oorzaak van alle kwaad dat haar onlangs is overkomen. Tom weigert echter om te verschijnen als Marianne Peggy niet als toekomstige schoondochter aanvaardt. Dit zet een lichte domper op de feestvreugde.

In 2012 zit de sleur in het huwelijk. Marianne ergert zich dood omdat Geert nog amper aandacht en enthousiasme ten opzichte van haar toont. Ze probeert hem aan te moedigen om meer tijd in de relatie te steken. David Magiels, die stiekem verliefd is op Marianne, brengt redding en geeft een paar tips aan Geert. Marianne is in eerste instantie blij, maar als ze te weten komt dat het niet zijn eigen initiatief was bekoelt hun relatie des te meer. David grijpt zijn kans en zet zijn avances bij Marianne verder en ze belandden in bed. Hun twee dochters, Ann en Mayra, zien liever dat ze ophouden met dat stiekeme gedoe. Geert komt echter snel genoeg achter de affaire als Rosa het hem verteld. Geert is razend, vraagt de scheiding aan en trekt zich terug uit de dokterspraktijk.

  • Het koppel wordt tijdens het verlaten van de trouwzaal uitbundig toegejuicht.
  • Het kersverse echtpaar met hun getuigen

Around Wikia's network

Random Wiki