Wikia

Rosa Verbeeck
Rosa.jpg

Geboren

.../.../±1960

Sterfdatum

-

Beroep

kapster, uitbaatster café Hof Ter Smissen en Zus & Zo

Ouders

Onbekend

Broer(s) en/of zus(sen)

Jenny Verbeeck

Kind(eren)

Peggy Verbeeck en Kasper Adayef (geadopteerd)

Eerste verschijning

afl. 1

Acteur

Annick Segal

Rosa Verbeeck is de zus van Jenny en ze had in haar jeugd een relatie met Luc maar toen die uit was zocht Rosa 'troost' bij Frank waarvan ze negen maanden later Peggy kreeg. Ze had een verhouding met de man van Jenny: Walter De Decker. Later begon een relatie met Waldek Kozinsky die later een slippertje beging en om Waldek jaloers te maken begon ze met Luc. Maar Rosa was nog altijd verliefd op Waldek en ze kwamen terug samen. Ze is de grootmoeder van Sandrine De Decker.

VerhaallijnEdit

Rosa is twaalf jaar jonger als haar zus Jenny. Wanneer Jenny een relatie krijgt met Frank Bomans, leert Rosa diens broer Luc kennen. De twee beleven een fijne tijd, totdat Luc beslist om naar Amerika te trekken en Rosa achter te laten. Ze vindt tijdens een dronken nacht troost bij Frank, die intussen een kind (Bianca) met Jenny verwacht. Rosa blijkt daarna ook in verwachting te zijn en iedereen gaat er van uit dat Luc de vader is.

Seizoen 1Edit

Rosa besluit om het vaderschap tegen haar dochter Peggy te verzwijgen. Wanneer Peggy achttien is, wil ze toch per sé te weten komen wie haar vader is en bestookt haar moeder met vragen. Na een tijdje kan Rosa het niet meer verzwijgen en bekent ze dat Frank de vader is.

Ze baat al jaren een kapsalon uit samen met Jenny, en begint een relatie met de plaatselijke dokter Walter. Deze leeft al jaren gescheiden van zijn vrouw Marianne.
Walterrosa.jpg

Rosa als kapster samen met Walter De Decker in de begindagen van THUIS

Seizoen 2Edit

Wanneer Marianne en Walter besluiten om hun huwelijk nieuw leven in te blazen, wordt Rosa gedumpt door Walter. Walter sterft echter niet lang daarna aan een hersenbloeding. In zijn testament laat hij een belangrijk familejuweel aan haar achter, wat de nijd van zijn weduwe opwekt en het begin is van de vete tussen Rosa en Marianne. Zo zet de verhuurder van het kapsalon zijn huis te koop. Rosa heeft niet de voldoende financiële middelen om het over te kopen en het is Marianne die het pand koopt en Rosa haar kapstersbestaan zo beëindigd.

FamilieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki