Wikia

Seizoen 17

Afleveringen

3001-3200

Van - tot

29 augustus 2011 - 1 juni 2012

Vorig seizoen

Seizoen 16

Volgend seizoen

Seizoen 18

Het zeventiende seizoen van THUIS liep van 29 augustus 2011 tot 1 juni 2012.

VerhaallijnenEdit

'T SlurfkeEdit

Debrouwerij.jpg
Eddy vindt een bierrecept van zijn vader zaliger. Rond dezelfde periode vindt Waldek in de stallen van de Zus & Zo een ketel om bier in te brouwen. Samen met Frank komen ze op het idee om een huisbier te brouwen. Eddy beslist dat het bier zijn naam zal dragen, aangezien het recept van hem komt; Slurfke, naar de bijnaam die zijn vriendin Nancy hem geeft.

David Magiels verblijft in de Zus & Zo en krijgt zo ook een Slurfke te proeven. Hij vindt het een lekker bier en wil hen helpen om het professioneler aan te pakken. Hij heeft een verleden in het brouwersmilieu en heeft dus de contacten. Geert stapt even later ook mee in het project. Het vijftal gaat over tot de aankoop van een eigen brouwerij.

David verleidt MarianneEdit

Davidverleidtmariane.jpg
David, de vader van Mayra woont al jaren op de Kaapverdische eilanden, maar brengt nu een bezoek aan zijn dochters in België. Zijn verblijf wordt verlengd wanneer hij aan beide ogen cataract blijft te hebben en Mayra er bij hem op aandringt om de benodigde operaties hier te laten uitvoeren.

Het huwelijk van Marianne en Geert zit in het slop en Geert doet maar weinig moeite om weer vuur in hun relatie te brengen. Marianne laat zich de aandacht van de charmante David welgevallen, maar houdt hem op een afstand. Wanneer Geert er op een avond voor kiest om zich bezig te houden met 't Slurfke in plaats van bij haar te blijven, staat David plots aan de deur en kan Marianne niet meer aan de verleiding weerstaan: ze belanden in bed. Wanneer David zich weer wilt aankleden krijgt hij een hartaanval.

Een verboden relatieEdit

Bramenjana.jpg
Jana is verliefd op Bram. Wanneer de twee alleen zijn, kust ze hem plots. Bram verschiet en weet niet of dit een goed idee is aangezien ze toch een stuk jonger is als hem. Maar hij wordt ook verliefd op haar en ze starten een geheime relatie.

Bram en Jana zonderen zich tijdens het huwelijksfeest af in de dispatch van Taxi Leo. Ze worden betrapt door Tibo.

Kasper de drugsdealerEdit

Femkekooptdrugsbijkasper.jpg

Kasper keert naar huis terug, maar hij is niet meer de brave jongen van weleer. Hij is verzeild geraakt in het drugsmilieu en heeft schulden. Zo breekt hij in in het atelier van Mayra en ontvreemdt er enkele juwelen. De politie vindt geen dader en klasseert de zaak. Kasper blijft verder drugs dealen.

Femke zit in een depressieve periode nadat het tot een breuk is gekomen tussen Peter en haar en hij een nieuwe relatie is begonnen met Peggy. Ze komt te weten van de louche zaakjes waar Kasper zich mee bezighoudt, maar ze belooft hem te zwijgen als hij haar drugs bevoorraadt.

Femke raakt verslaafd en kan nog amper functioneren zonder de drugs. Tijdens het trouwfeest van Franky en Tibo rijdt ze met de taxi. Simonne, die alleen op het binnenplein staat, wordt aangereden door haar aangereden. Femke is zo ver weg dat ze niet beseft wat ze heeft gedaan en rijdt weg. Kasper, die op de vlucht wil gaan met het cadeaugeld van het pasgetrouwd koppel, ontdekt Simonne en slaat alarm..

PersonagesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki