Wikia

Seizoen 18

Afleveringen

3201-3400

Van - tot

27 augustus 2012 - 31 mei 2013

Vorig seizoen

Seizoen 17

Volgend seizoen

Seizoen 19

Het achttiende seizoen van THUIS liep van 27 augustus 2012 tot 31 mei 2013.

VerhaallijnenEdit

Wie reed Simonne aan?Edit

Femkesimonneziekenhuis.jpg
Simonne wordt met spoed naar het ziekenhuis gevoerd toen ze op het einde van het vorige seizoen werd aangereden. Daar krijgt ze slecht nieuws. Ze is verlamd aan haar benen en zal waarschijnlijk nooit meer kunnen lopen.

De politie gaat op zoek naar de bestuurder die vluchtmisdrijf pleegde. Guy is hoofdverdachte nummer één. Femke herinnert zich niets meer van de bewuste avond aangezien ze in de roes van drugs zat. Ze had enkel het gevoel ergens tegengereden was, maar dat het niets ernstigs was. De schade van de taxi wordt geweten aan een aanval van de drugsdealers die Kasper bedreigden. Femke legt zelf de puzzelstukken in elkaar en beseft dat zij degene is die Simonne heeft aangeraden.

America, here comes PaulienEdit

Paulienvertrektnaaramerika.jpg
Paulien krijgt de kans om in New York een fotografie-opleiding te volgen. Omdat het een dure opleiding is, wil ze het idee laten schieten. Maar Luc wil wel financieel bijspringen om Paulien deze kans te gunnen. Het wordt een emotioneel afscheid voor Pauliens moeder Julia.

Vaarwel Kasper en De NoorderzonEdit

Peggykasperziekenhuis.jpg
Kasper probeert komaf te maken met zijn bijverdienste als drugsdealer, maar zijn 'collega's bedreigen hem. Ze vermoorden zelfs zijn kat en dreigen dat hij de volgende is. Peggy is vreselijk bang als ze hoort dat haar verkrachter Axel weer op vrije voeten is. Ze koopt zich op het internet een busje pepperspray om zich te beschermen moest Axel plots opduiken.

Kasper heeft zonder medeweten van Peggy geld geleend uit de kassa van De Noorderzon om zijn schuldeisers te betalen. Hij wil het later even stiekem weer terugbezorgen. Peggy is 's avonds laat nog alleen in De Noorderzon wanneer ze iemand de trap hoort afkomen. Denkend dat het Axel is spuit ze de indringer in het gezicht met de pepperspray. Kasper valt achterover en maakt een lelijke val op zijn achterhoofd.

In het ziekenhuis wordt Kasper hersendood verklaard. Waldek en Rosa maken de moeilijke beslissing om de machines uit te laten schakelen en Kasper op te geven als orgaandonor. De Noorderzon herbergt nu een verschrikkelijke herinnering voor Peggy en ze verkoopt het pand.

De Noorderzon wordt De FrensEdit

Openingfrens.jpg
Jens wil een nieuwe uitdaging aangaan en wanneer blijkt dat Peggy De Noorderzon verkoopt, ziet hij een mooie kans. Omdat zij zo het zo snel mogelijk kwijt wil maakt ze een mooi prijsje voor Jens en Franky.

Na een grondige verbouwing openen ze Frens, een samentrekking van hun beider namen.

De eigenaardige dood van MadeleineEdit

Deeigenaardigedoodvanmadeleine.jpg
Yvette verbrandt haar handen aan hete soep. De zorg is voor Frank te groot nu hij ook voor de verlamde Simonne moet zorgen. Yvette verblijft noodgedwongen enkele maanden in Winterlicht, waar Madeleine haar kamergenote is. Madeleine lijdt aan Alzheimer en dit zorgt voor ergernis bij Yvette,  maar langzamerhand gaat ze Madeleine appreciëren.

De bejaardenverzorgster Katrien kan op de sympathie van de twee dames rekenen. Madeleine, die geen familie meer heeft, wil haar testament in het voordeel van Katrien uitschrijven. Katrien raadt haar dit af, maar Madeleine pent in het geheim toch haar testament neer en verstopt deze in haar kleerkast. Katrien geeft Madeleine dagelijks een dosis insuline voor haar suikerziekte. Ann komt ook wekelijks langs om de gezondheidstoestand van de bejaarden te controleren. Tijdens een druk moment geeft Ann Madeleine haar insuline, maar vult dit niet in op de medische fiche. Katrien geeft haar gewoontegetrouw 's avonds haar dosis insuline...

Madeleine overlijdt door een overdosis insuline. Er wordt een onderzoek ingesteld en Katrien wordt als schuldige aangewezen. Ann weet dat ze iets fout heeft gedaan, maar zwijgt in alle toonaarden op aandringen van haar moeder. Wanneer Yvette en medebewoner André het testament ontdekken, ziet de situatie er nog donkerder uit voor Katrien. Katrien gaat zelf op onderzoek uit, en ontdekt dat Ann ook in Winterlicht was de avond voor het overlijden van Madeleine. Ze confronteerd Ann hiermee en ze bekend. Ann wordt tijdelijk geschorst als arts omdat ze een beroepsfout heeft gemaakt.

Het einde van Marianne en Geert?Edit

Ivoenmarianne.jpg
Wanneer Geert ontdekt dat Marianne hem heeft bedrogen met David vraagt hij de scheiding aan. Hij gaat in de Zus & Zo gaan wonen. Marianne blijft niet bij de pakken neerzitten en probeert hem jaloers te maken door af te spreken met Ivo Courtois, de advocaat die Anns belangen verdedigd rond de dood van Madeleine. Dit heeft echter een averechts effect.

Tom breekt met Ivo's (adoptie)dochter Lynn, maar zij is daar niet van gediend. Ze verzint het verhaal dat Tom haar verkracht zou hebben en haar vader treedt op als haar advocaat. Gewiekst als Lynn is zorgt ze er voor dat Tom geen bewijzen van zijn onschuld kan verzamelen. Ivo, die stapelverliefd is op Marianne maar weet dat het niet wederzijds is, beloofd Marianne dat Lynn haar aanklacht zal laten vallen als ze toestemt om met hem te trouwen.

Fraude bij SanitechniekEdit

Defecteboiler.jpg
Frank en Eddy gebruiken namaakonderdelen voor hun werkzaamheden bij Sanitechniek om een centje bij te verdienen. Zaakvoerder Luc ontdekt dit, maar in plaats van hen aan te geven stapt hij mee in het handeltje om nog meer winst op te strijken.

De boiler in de badkamer van de Zus & Zo laat het afweten en Bram wordt opgetrommeld om deze te herstellen. Omdat hij geen weet heeft van de fraude neemt hij nietsvermoedend een valse boiler mee uit het magazijn en plaatst deze in de badkamer. De hoogzwangere Jana wil nadien de badkamer gebruiken, maar loopt door de namaakboiler een CO2-vergiftiging op. Zij en haar ongeboren baby zijn in gevaar en uiteindelijk verliest ze Jack.

PersonagesEdit

Vanaf aflevering 3201Edit

Personage Duur Acteur
Ann De Decker 3201-3400 Monika Van Lierde
Bram Schepers

3201-3245

3310-3400

Bert Verbeke
Eddy Van Noteghem 3201-3400 Daan Hugaert
Femke De Grote 3201-3400 Vanya Wellens
Frank Bomans 3201-3400 Pol Goossen
Geert Smeekens 3201-3400 Peter Rouffaer
Guy De Herdt 3201-3240 Erik Goris
Jana Blomaert 3201-3400 Joy Anna Thielemans
Jenny Verbeeck 3201-3400 Janine Bischops
Julia Van Capelle 3201-3400 Myriam Bronzwaar
Kasper Adayef 3201-3229 Mattias Van de Vijver
Katrien Snackaert 3201-3292 Lotte Van Nieuwenborg
Leo Vertonghen 3201-3400 Walter Moeremans
Luc Bomans 3201-3400 Mark Willems
Marianne Bastiaens 3201-3400 Leah Thys
Mayra Magiels 3201-3400 Muriel Bats
Nancy De Grote 3201-3400 Ann Pira
Paulien Snackaert 3201-3215 Tina Maerevoet
Peggy Verbeeck 3201-3400 Sally-Jane Van Horenbeeck
Peter Vlerick 3201-3400 Geert Hunaerts
Rosa Verbeeck 3201-3400 Annick Segal
Simonne Backx 3201-3400 Marleen Merckx
Tim Cremers 3201-3400 Jeroen Lenaerts
Tom De Decker 3201-3400 Wim Stevens
Waldek Kozinsky 3201-3400 Bart Van Avermaet
Yvette De Schrijver 3201-3400 Chris Boni

Nieuwe of terugkerende personages gedurende het seizoenEdit

Personage Duur Acteur
Jens De Belder 3214-3400 Jelle Cleymans
Judith Van Santen 3266-3400 Katrien De Ruysscher
Lowie Bomans 3275-3400 Matias Vergels

NevenpersonagesEdit

Personage Duur Acteur
Britney Van Noteghem 3201-3400 Diverse kinderen
Sandrine De Decker 3201-3400 Diverse kinderen
Ivo Courtois

3201-3224

3270-3294

3341-3391

Leslie De Gruyter
David Magiels 3201-3255 Bob De Moor
Madeleine Vercauteren 3201-3260 Alice Toen
Emma Van Damme 3266-3400 Elise Roels
Stan Van Damme 3266-3400 Jannes Coessens
Kurt Van Damme 3340-3400 Dries Vanhegen

Around Wikia's network

Random Wiki