Wikia

Seizoen 19

Afleveringen

3401-3600

Van - tot

2 september 2013 - 30 mei 2014

Vorig seizoen

Seizoen 18

Het negentiende seizoen van THUIS liep van 2 september 2013 tot 30 mei 2014 en telde 200 afleveringen (3401-3600).

VerhaallijnenEdit

Een zoon haat zijn vaderEdit

Lucprobeerthetgoedtemakenmetlowie.jpg
Luc is in het ziekenhuis belandt nadat hij met een zwaar voorwerp op het hoofd werd geslagen en herinnert zich niet wie het gedaan heeft. Er zijn meerdere personen met een motief, maar de politie houdt Jana vast als blijkt dat haar hangertje in het appartement boven Sanitechniek is gevonden. Lowie gaat zich aangeven om Jana vrij te krijgen, maar zijn bekentenis wordt met hoongelach onthaald. Bij een bezoek aan zijn vader in het ziekenhuis lijkt Luc zich toch te herinneren dat Lowie hem neergeslagen heeft, maar hij zegt dat hij zijn zoon nooit zal aangeven. Dit zorgt er voor dat Lowie nog meer afschuw voor zijn vader gaat voelen. Hij wil niet zoals hem zijn, maar boeten voor zijn daden. Hij trekt naar de politie met de Engelse sleutel.

Emma's liefde voor JensEdit

Judithemma.jpg
Emma, de dochter van Judith wil gitaarlessen volgen en vindt in Jens een goede privéleraar. Gedurende de lessen ontwikkelt Emma een verliefdheid voor Jens. Bram vindt deze puberale verliefdheid wel grappig, maar Paulien en Jana raden Jens aan om Emma voorzichtig duidelijk  te maken dat de liefde niet wederzijds is. Deze boodschap valt niet in goede aarde bij Emma en totaal overstuur keert ze weer naar huis. Ze wil met niemand spreken en Judith trekt de verkeerde conclusie dat Jens haar dochter heeft aangerand. De politie wordt erbij gehaald en Emma's vader Kurt verkoopt Jens een slag in het gezicht. Uiteindelijk bekent Emma dat Jens niets heeft gedaan en beschaamd gaat Judith haar excuses gaan aanbieden bij Jens.

Judith kan het minder gemakkelijk goed maken met Emma. Haar dochter is kwaad en wil haar moeder niet meer zien. Ze verblijft bij haar vader. Wanneer Judith wil langskomen, laat Kurt haar niet binnen en schermt Emma verder af. Judith vindt het vervelend dat Kurt misbruik maakt van de situatie. Na enkele weken zoekt Emma op eigen initiatief terug contact met Judith.

Conflicten bij De KaboutersEdit

Pestenophetwerk.jpg
Frank is op zoek naar nieuw werk, maar zijn leeftijd en het feit dat hij een strafblad heeft werken tegen hem. Toevallig hoort hij dat Bram een positie in klusjesbedrijf De Kabouters heeft afgeslagen om in de Frens te gaan werken. Bram prijst Frank aan bij Sam en ze neemt hem aan.

Sam stelt een contract op met Luc om verbouwingen in de Zus & Zo uit te voeren. Frank moet hiervoor samenwerken met Toon, maar het klikt niet tussen de twee mannen.

Blinde PeggyEdit

Peggyblind.jpg
Peggy rijdt rond met Nancy die een paar boodschappen gaat doen. Vlakbij word er een overval gepleegd en één van de overvallers trekt Nancy uit de taxi en maant Peggy aan om hem te helpen vluchten. Tim, niet wetende dat Peggy ook in de taxi zit, opent het vuur om het voertuig tot stilstand te brengen. De taxi crasht en Peggy wordt in allerijl naar het ziekenhuis gebracht. Na een week in een kunstmatige coma gelegen te hebben ontwaakt Peggy, maar ze heeft haar zicht verloren! Enkel een donor kan haar zicht terugbrengen, maar er is een lange wachtlijst...

Peggy heeft moeite om te wennen aan haar blindzijn en vooral haar huisgenoten zullen dat geweten hebben. Peter neemt een blindenbegeleidster onder de arm om Peggy te helpen. De harde aanpak van Els zorgt voor nog meer wrevel bij Peggy, maar ze raakt toch gewoon aan haar leven als blinde. Ondertussen  ontwikkelt ze ook een vriendschapsband met Toon, één van de klusjesmannen van de Kabouters die verbouwingen doen in de Zus & Zo. Zij is ook de eerste aan wie hij verteld over de zelfmoord van zijn vriendin een jaar eerder.

Er wordt dan toch een donor gevonden en Peggy wordt geopereerd. De kans op afstoting bestaat, maar dit gebeurd gelukkig niet. Peggy kan weer zien.

Marianne vs. MayraEdit

Gespannenrelatiemariannemayra.jpg
Mayra brengt veel tijd door met haar adoptiedochtertje Sandrientje en wil een eigen kindje. Marianne denkt dat dit geen goed idee is gezien de leeftijd van Mayra. Als blijkt dat ze Tom willen als donor, spoort Marianne haar zoon aan om het voorstel te aanvaarden. Tom weigert echter. De keuze valt nu op Kurt, maar Marianne is het hier absoluut niet mee eens gezien diens losse handjes. Dit zorgt voor een aantal woordenwisselingen tussen Marianne en Mayra, maar Ann kan de gemoederen tot bedaren brengen en Marianne doen beloven het toekomstige donorschap van Kurt te verzwijgen, vooral tegenover zijn ex Judith. Maar tijdens het kerstetentje praat Marianne haar mond voorbij. Nu alles in de openbaarheid ligt, wil Kurt niet meer meewerken.

Door dit voorval staan Marianne en Mayra echt op voet van oorlog met elkaar. Mayra wil niet meer onder één dak samenleven met haar bemoeizieke schoomoeder.

Een nieuwe liefde voor TimEdit

Timensam.jpg
Femke belandt in de gevangenis. Tim wil niks meer met haar te maken hebben nadat het op het eind van het vorige seizoen ze zwanger bleek te zijn, vermoedelijk van Peter. Femke probeert via briefwisseling het terug goed te maken met Tim en belt hem zelfs eens op. Tim beweert bij zijn omgeving dat Femke hem niets meer doet, maar vanbinnen lijkt het nog steeds te knagen. Hij laat zich gaan en heeft verschillende one-nightstands.

Dan leert hij Sam kennen, de bazin van De Kabouters. Aanvankelijk willen ze een vrijblijvende relatie, maar langzaamaan wordt de relatie serieuzer. Maar dan keert Femke terug...

Around Wikia's network

Random Wiki