Wikia

Tom De Decker
Tom.jpg

Levensdata

-

Beroep

Advocaat

Verblijfplaats

Appartement boven Advocatenkantoor De Decker

Bijnamen

Tomaske (door Felicienne Lejeune)

Ouders

Walter De Decker en Marianne Bastiaens

Broer(s) en/of zus(sen)

Ann De Decker

Huwelijken

Nooit getrouwd geweest

Relaties

Bianca Bomans (1996, 2008-2009), Peggy Verbeeck (2008-2011), Lynn Courtois (2012-2013), Judith Van Santen (2013-heden)

Kinderen

Sandrine De Decker, Robin Bomans

Acteurs

Donald Madder: 1-? (1995-2000), Wim Stevens: 2551-heden (2009-heden)

Thomas 'Tom' De Decker is de zoon van Marianne Bastiaens en Walter De Decker. Hij wordt enkel bij zijn geboortenaam genoemd door Felicienne Lejeune, de vroegere huishoudster ten Huize Bastiaens.

De rol werd van de eerste aflevering tot 2000 gespeeld door Donald Madder. Na 9 jaar keerde het personage terug, vertolkt door een nieuwe acteur; Wim Stevens, omdat Donald Madder intussen overleden was.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 1Edit

Na jaren met zijn moeder in Knokke te hebben gewoond, beslist Tom terug bij zijn vader te komen wonen, in de hoop dat Walter hem financieel zal tegemoetkomen en hij verder kan met  zijn luilekkerleventje. Maar Walter eist van zijn zoon dat hij op zoek gaat naar een job en in zijn eigen onderhoud leert voorzien.

Seizoen 15Edit

Tom duikt op ten Huize Bastiaens en Nancy ziet hem in eerste instantie aan voor een inbreker. Hij heeft een aantal jaren gewerkt voor een gerenommeerd advocatenbureau in Toronto, maar wil zich nu terug vestigen in België. Bianca Bomans is ook naar huis weergekeerd en de twee hebben belangrijk nieuws voor hun ouders: ze vormen sinds één jaar terug een koppel.

Marianne is al een tijdje ziek en de toestand verergert. Onderzoek wijst uit dat ze een niewe nier nodig heeft. Tom fungeert als donor en op zijn ziekenhuisbed vraagt hij Bianca ten huwelijk.

  • Donald Madder (1995-2000)
  • Wim Stevens (2009-heden)

Around Wikia's network

Random Wiki