Wikia

Waldek Kozinsky
Waldek

Levensdata

-

Beroep

Loodgieter bij Sanitechniek, taxichauffeur bij Taxi Leo

Bijnamen

Wally (door Frank Bomans)

Verblijfplaats

Zus & Zo

Ouders

onbekend

Broer(s) en/of zus(sen)

Beata Kozinsky

Huwelijken

Rosa Verbeeck (?-2010), Jelena Leshi (2010)

Relatie(s)

Kris Moreels

Kinderen

Kasper Adayef

Acteur

Bart Van Avermaet: 1073 (2001) - heden

Waldek is de man van Rosa en de weduwnaar van Jelena Leshi. Samen met Rosa adopteerde hij Kasper Adayef.

VerhaallijnEdit

We leren Waldek kennen in 2001 als loodgieter van Sanitechniek. Hij komt oorspronkelijk uit Polen en spreekt daardoor Vlaams met een Poolse tongval. Rosa en hij worden verliefd en trouwen later.

Kris, een collega van Waldek, heeft onlangs haar vader verloren en zit diep in de put. Ondanks het feit dat hij met Rosa getrouwd is en Kris een relatie heeft met Mo troost Waldek haar en begaan ze een slippertje. Mo is razend en maakt Waldek het leven zuur, waardoor die ontslag neemt. Hij kan meteen aan de slag bij Taxi Leo (toen nog Taxi Ter Smissen), maar Luc vraagt hem om nog één dag bij Sanitechniek te werken omdat hij een tekort heeft aan werkkracht. Waldek weigert en zelfs het dreigement dat Luc Rosa zal vertellen over het slippertje met Kris kan hem niet overtuigen. Luc licht Rosa in die Waldek op staande voet buitenzet.

Toen plan voor een schijnhuwelijk tussen Eddy en Jelena Leshi mislukte, stelde Waldek voor om met Jelena te trouwen. Jelena en Waldek trouwen op 13 mei 2010. Een belangrijke voorwaarde was dat de twee geen liefde mochten bedrijven, maar Waldek en Jelena krijgen toch gevoelens voor elkaar, tot grote nijd van Youri. Waldek koopt Jelena vrij van Youri met € 100.000 die hij van Rosa leent. Youri kan het echter niet verkroppen dat hij Jelena kwijt is en zint op wraak: Waldek moet dood! Eddy moet de taxi waar Waldek in zit, aanrijden, maar wegens een misverstand wordt de taxi met Mo en Bianca aangereden. Gelukkig overleven ze de klap. Jelena en Waldek duiken onder in het appartement waar Herman Schepers tot aan zijn dood woonde, maar Youri gijzelt Waldeks ex-vrouw en dreigt haar om te brengen als hij niet terugkeert. In het tumult dat ontstaat schiet Youri Jelena neer. Waldek kan Youri overmeesteren en de crimineel wordt ingerekend door de politie.

Waldek gaat door een diep dal na het overlijden van zijn echtgenote. Hij raakt zijn rijbewijs tijdelijk kwijt wanneer hij dronken achter het stuur van zijn taxi wordt tegengehouden. Leo is razend en ontslaat Waldek.

FamilieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki