Wikia

Yvette De Schrijver
Yvette

Levensdata

../../19..-

Beroep

Gepensioneerd cafébazin, dispatch Taxi Ter Smissen

Verblijfplaats

Huize Bomans

Bijnamen

Madam Toertjes (door Frank Bomans)

Huwelijk(en)

Jules (overleden)

Relatie(s)

Constant De Schrijver (?-?, ?-2005), Leo Vertonghen (2008-2011)

Kinderen

Angèle Backx (dochter met Jules), Simonne Backx (dochter met Constant), Franky Bomans (kleinzoon via Simonne)

Actrice

Chris Boni: 1071 (2001)- 1853 (2005), 2093 (2006)- heden

Yvette is de moeder van Angèle en Simonne en dus de schoonmoeder van Frank Bomans.

VerhaallijnenEdit

Yvette gaat regelmatig naar de kaartersclub. Frank denkt dat ze daar een lief heeft zitten en plaagt haar daarmee. Ze heeft een computercursus gevolgd en chat regelmatig met deze mysterieuze man. Frank en Franky nodigen stiekem de man uit bij hen thuis, tot grote verassing van Yvette. Zijn naam is Leo Verthongen en hij is eigenaar van een taxibedrijf. De twee beginnen een relatie en Leo trekt in ten huize Bomans.

Leo heeft zijn bedrijf intussen gevestigd in Ter Smissen en Frank (als chauffeur) en Simonne (aan de dispatch) aangeworven. Regelmatig springt Yvette eens in om haar dochter te vervangen aan de dispatch. Jenny begint ook tijdelijk te werken aan de dispatch na een ruzie met haar zus Rosa over hun dochters. Leo gaat erg vriendschappelijk om met Jenny, waardoor Yvette vaak jaloers reageert.

Ter Smissen brandt (gedeeltelijk) af, waardoor Jenny en Leo hun broodwinning kwijt zijn. Ze groeien door dit gedeelde ongeluk dichter naar elkaar toe en Leo besluit dat hij weg wil gaan bij Yvette. Maar dan krijgt Yvette een klein herseninfarct waardoor ze een aantal maanden moet revalideren. Leo ziet zich dus genoodzaakt om de boodschap langer uit te stellen en zijn relatie met Jenny verder geheim te houden. Simonne en Frank ontdekken de relatie en dwingen hem de relatie stop te zetten voor het welzijn van Yvette. Yvette komt er al gauw zelf achter en gooit Leo buiten.

Seizoen 18Edit

Yvettemadeleine
Wanneer Yvette haar vingers verbrand aan hete soep, moet ze noodgedwongen enkele maanden in Winterlicht verblijven. Haar kamergenote wordt Madeleine. Eerst werkt Madeleine Yvette op de zenuwen met haar verward gedrag, maar de dames leren elkaar te appreciëren.

Femke, die op het einde van het vorige seizoen Simonne heeft omvergereden met een verlamming tot gevolg, werkt als kuisvrouw in Winterlicht en Yvette doet er alles aan om haar te koeioneren.

Katrien kan wel op haar goedkeuring rekenen door haar goede zorgen. Maar dan overlijdt Madeleine plots. Onderzoek wijst uit dat een overdosis insuline aan de oorzaak ligt. Katrien, die Madeleine dagelijks haar insulinespuit gaf, is de hoofdverdachte. Yvette gelooft niet Katrien hier iets mee te maken heeft, maar wanneer ze met André Madeleines testament ten voordele van Katrien in de kleerkast vinden, wijzen ze toch met een beschuldigende vinger naar haar. Katrien slaagt er dan toch in om haar onschuld te bewijzen door Ann te doen bekennen dat ze de bewuste avond Madeleine een insulinespuit gaf zonder dit in te vullen in de medische fiche.

Seizoen 19Edit

Wanneer de Zus & Zo dreigt verkocht te worden, komen Bram en Jana bij Frank, Simonne en Yvette wonen. Yvette is zeer blij met het jonge volk in huis.

Wanneer Frank door een arbeidsongeval Franky en Tibo niet kan gaan bezoeken in Amerika, kan Yvette (met vliegangst) met Simonne mee.

Around Wikia's network

Random Wiki